grafoterapie

gânduri scoase din min(t)e și puse jos în cuvinte

on/off

Scrie un comentariu

Imagine

Uneori aș vrea butoane de on/off. Să-mi opresc mintea nebună care debitează non-stop. Le mai pun într-un jurnal, dar tot nu e suficient, de asta mi-am zis că unele le mai pun aici. Cu restul îi mai înnebunesc pe-ai mei/al meu care m-ar trimite la terapie imediat. Dar le e teamă că de-acolo mi se trage. De unde m-am căutat și m-am găsit. Așa că mă lasă în pace, pleacă fiecare în treaba lui și eu rămân cu off-ul și diazepamul, și Cimitirul, și bloguiala, ridicatul doar pentru pișu, și telefoanele de verificare ale celor ce vor să știe dacă gemenii sunt in or out.

Mă uit spre bibliotecă și mă gândesc că, poate, dacă le-aș rearanja, ar fi mai apetisantă, și-aș pofti ceva din ea. Sau măcar să termin ce-am început. Fiecare carte cere o stare. Am luat și lăsat de nu știu câte ori Obosit de viață, obosit de moarte. Am luat-o cu mine la spital, să mă oblig s-o termin. Personalul care intra și ieșea, se uitau la titlu și cred că se bucurau că etajul nouă are gratii. Și cartea, sărmana, n-are nicio treabă. Ce m-aș distra acum, să mă duc cu Cimitirul după mine. Și pe noptieră să stea și O să mă știi de undeva. Mi-ar trimite vreo 10 terapiști care să mă asigure că viața e frumoasă și că nu e momentul de off. Și-aș râde una bună și le-aș da cărțile să și le facă copii xerox, să priceapă că viața chiar e frumoasă.

Doar că ai nevoie de nimic uneori. Și de nimeni. Nici măcar de tine, că te obosești cu propriile sinapse neuronale. Să nu mai empatizezi cu educatoarea de la grădi, cu prietenii care-ți sunt alături – a scris Mirela Retegan ceva fain despre alăturatul ăsta, să nu mai răspunzi la ușă celui ce-ți citește contoarele și lasă dâre în urmă-i, să faci liniște.

Vreun alt soi de terapist ar spune că poate am înclinații schizo. Nu, dragilor, sunt doar foarte gravidă, stau la pat de ceva vreme, când fizicul nu lucrează, mintea are teren pe care-l exploatează la greu, mi-am luat diazepamul și-mi dau off forțat vreo câteva ore. 

Night-night!

Autor: zibeliebe

Ademenită și sedusă de viers și grai, scriiturile de orice fel au devenit patria mea. Aceeași dragoste m-a făcut literată și mă joc cu mare drag la catedră cu copiii și cuvintele. Cuvântul pus jos îmi dă sens și mă lasă liberă, lângă cei trei copii, bărbat și caruselul vieții. Și când vine iar vremea, deschid cărțile sau înmoi penița virtuală în călimara cu idei ce se vor citite.

Lasă un răspuns

